CİHAT (2)
Mahmut TOPTAŞ
Dünkü yazımızda geçen Beyine süresindeki
إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَالْمُشْرِكِينَ فِي نَارِ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا أُولَئِكَ هُمْ شَرُّ الْبَرِيَّةِ
“Şüphesiz ehli kitap ve müşriklerden olan kâ¬firler cehennem ateşi¬nin içindedirler ve ebedî olarak orada kalıcı-dırlar. İşte onlar yaratı¬lanların en şer-lisi/kötüsüdürler.” (Kur’an-ı Kerim, Beyine süresi ayet 6)
ayetine gelince bu ayet, Yahudiler, Hıristiyanlar ve putperestlerin cehenneme gireceklerini onlara haber vererek uyardığı gibi bize de “Oh olsun” anlamında haber vermiyor.
Rahmet peygamberine ve onun rahmet ümmetine “Bunların yolu cehenneme gider. Bunları uyarın, bunlara merhamet edin ve bu yoldan Hak yola dönmesini sağlayın” anlamındadır.
Biz, altı milyar insanı yaratan ve bundan sonra gelecek olanları da yaratacak olan Allah’ın yol gösteren kitabı Kur’an-ı Kerimi her yerde yüksek sesle okumaya ve cehenneme doğru koşanları yanık yürekle uyarmaya devam edeceğiz.
Cehenneme koşanlara alkış tutan merhametsizlerden olmamak için özel gayret göstereceğiz.
Cihat, İslam veya insanlık düşmanı olan saldırgan insanlara karşı Müslümanların had bildirme ve onların İslam’a ve insanlığa karşı zararlarını önlemek için yapılan fiili hareketin adıdır.
Rabbimiz
وَقَاتِلُوا الْمُشْرِكِينَ كَافَّةً كَمَا يُقَاتِلُونَكُمْ كَافَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ (36)
“Müş¬rikler sizinle topyekün harp ettiği gibi siz de müşrik¬lerle topyekun harp edin. Bilin ki Allah müttaki¬lerle bera-berdir.” Buyurur. (Tevbe süresi ayet 36)
Aslında İslam ve insanlık düşmanlarının saldırısı anında cihat her Müslümana farzdır.
Ancak cihadın cephe gerisinde de ikmal işleri olduğundan onların yerine getirilmesi için Farz-ı kifayedir.
Yani, cihat işini yapmaya yeterli bir gurub Müslümanın bunu yapmasıyla diğer Müslümanların üzerinden o görev düşer.
Cenaze namazını en az bir kişi kıldığında diğerlerinin üzerinden düştüğü gibi.
Bir milletin ayakta durması için ilme, yemeye, içmeye ve giymeye ihtiyacı olduğundan Rabbimiz bunlar içinden ilme öncelik vererek:
وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ (122)
“İman edenlerin hepsinin (Harp için) sefere çıkmaları doğru değildir. Dini iyi anlamaları ve kavimlerini (harpten) geri döndüğünde onları uyarmaları için her topluluktan bir grup (ilim tahsili için) toplan¬ması gerekmez mi? Umulur ki onlar sakınırlar.” (Tevbe süresi ayet 122) Buyurmuş ve cihad faaliyetinin ilme engel olmamasını istemiştir.
Ancak bıçak kemiğe dayanır ve İslam yurdunun tamamı tehlike içine girer de herkesin katılması zarureti doğarsa o zaman gücü yeten herkese cihat Farzı Ayın olur.
Bunu bildirmek üzere Rabbimiz:
انْفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ
“Hafif ve ağır olarak topluca harbe katılın. Mallarınız ve canları¬nızla Allah yolunda cihat yapın. Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.” Buyurur. (Tevbe süresi ayet 41)
Bedeni veya ruhi hastalıkları genel seferberliğe katılmaya engelse Fetih süresinde de bildirildiği gibi katılmaları Farz değildir.
Cihadın Farzı kifaye olduğu zamanlarda kadınlara ve çocuklara farz değildir.
Genel seferberlik olduğunda, herkesin silaha sarılması istendiğinde kadınlara da harbe katılmak farzdır.
Çocuklar ve harbe katılamayacak kadar hasta olanlara ise farz değildir.
Savaş durumu zorunlu olduğunda komutan, karşı tarafın Müslüman olmasını teklif eder.
Kabul etmezlerse vergi vermeyi kabul ettikleri takdirde savaşmayacaklarını bildirir.
Bu teklifi de kabul etmezlerse savaşı istiyorlar demektir bu İslam ve İnsanlık düşmanları.
Savaş esnasında savaşa katılmayan, kafir yaşlı, çocuk, kadın ve din adamları öldürülmezler.
Savaş taktiği dışında zirai ve sınai mallarına zarar verilmez.
Savaş esnasında Müslüman olanlara saldırılmaz ve Müslüman saflarına geçmesi sağlanır.
Savaş taktiği olarak Müslüman olduğu ve ajanlık yapacağı da gözden uzak edilmez ve kontrollü olarak saflara alınır.
Cihad hiçbir zaman Müslüman karşı yapılamaz.
Ya Hazreti Ali döneminde Müslümanların birbirleriyle çarpışmasına ne denir?
Devam edecek