Meşhur bir sözdür vardır:
Bî'taraf olan; bertaraf olur diye.
Ne derece doğrudur bilmiyorum.
Peki taraf olmak iyimidir.?
İşte bunun şartları vardır.
Bugün aklım erdiğince onu izaha çalışacağım.
İyi bir insan, samimî bir müslümansak veyâ öyle biri olmak istiyorsak önümüzde tek yön vardır.
"HAK'TAN YANA TARAF OLMAK."
Yâni iki kere iki dörttür'den yana olmak.
Bu bir mecburiyettir.
İkinci bir şansımız yoktur.
Biz'im gündüze gündüz, geceye gece demek borcumuz vardır.
Çünkü tevhid okumak;
"Lâ ilahe illallah, Muhammed RASULULLAH demek:"
Aynı zamanda haktan ayrılmayacağıma söz veriyorum demektir.
Biz'i bu bağlar.
Evet bir müslüman bunun dışına çıkamaz.
Kendim için,
Çocuğum için,
Hemşehrim için,
Ortağım için,
Yâni dünyada ne kadar menfaat yolu varsa tamamı için:
HAKKI GÖZ ARDI EDEMEYİZ BİZ..
İşte bu taraftarlık iyidir.
"Hakka taraftar olmak".
Kurban olurum bu yola...
Kolaymı pekî.
Sanmıyorum.
Çok,
hemde çok sıkıntılı diye biliyorum.
Bilali Habeşi sabrı gerek.
Musab Bin umeyr fedakarlığı ister.
Can dahil, dünyayı fedaya hazır olmak gerekir yerine göre.
Bir tarafta sen, karşıda İsrailli bir insan.
Haksızsan mahkemede sözü uzatmadan:
Ben haksızım diye bağırmayı gerektirir.
Bir tarafta baban, karşıda Putin.
Putin haklıysa:
Putin'e hakkı teslim edilsin diye haykırmayı gerektirir.
Örnekleri çoğaltmak mümkün.
Pekî bunun dışında taraf olmak olamaz mı.
HAK'TAN YANA TARAF olmuyorsan:
İstediğin yere taraf olabilirsin.
Çünkü iki kere iki dört eder.
Onun dışında ki bütün rakamlar yanlıştır.
İstediğini söyleyebilirsin.
İyi bir insan, samimî bir müslüman olmak derdimiz yoksa:
Her küllükte yatabilir, her çamura batabilirsin.
Mekke fethedilmişti.
Allah'ın rasulu Kabe'nin önünde durdular.
Anahtarları istediler.
Anahtarlar henüz müslüman olmamış birindeydi.
Getirdiler.
İki rekat namaz sonunda:
Anahtarlar geri verilecekti.
Sahabeden itiraz geldi.
Yâ RASULALLAH bu kişi müslüman değil ona vermeyelim.
İlahi ferman geldi.
Nisa sûresi âyet 58.
"EMANETLERİ EHLİNE VERİNİZ."
Allah'ın rasulu dahil hiç kimsenin söz hakkı yoktur artık.
Ve emanet ehlinindir.
Ölçü budur.
İnsanlık tarihî henüz böyle bir hakkın korunmasına şahid olmamıştır.
O yüzden hak tektir.
Yüce yaratıcının kurallarını bir Budist uygularsa o faydasını görür.
İlaç gibi aynı.
Kim kullanırsa ağrıları son bulur.
Bilmem anlatabildim mi.?
Düşe kalka ama DOSDOĞRU.
Ne mutlu istikamet üzere olanlara.
Sağlıcakla kalın.