Zirve Yaptılar

TAKİP ET

MADENCİ KASKI TAKARAK ZİRVE YAPTILAR

CUMHURİYET TIRMANIŞINDA ERMENEK İÇİN DUA ETTİLER,  29 Ekim 2014 Yıldız Dağı (3180m) Cumhuriyet Bayramı Tırmanışı Fedai Erkocaoğlu Sabah saat 7.15 sözleştiğimiz gibi KARDOF dan hareket ettik. bugün bayramdı ancak sevinilecek bir çok şeye rağmen üzgündük. Ermenek te meydana gelen kömür madeni göçüğü hepimizi etkilemişti ve sabahın ilk sohbetleri hep bu konu üzerineydi. 19 mayıs da yine bu dağa tırmanışa gitmiştik. öncesinde Soma faciası gerçekleşmişti ve bu etkinliğimizde madenci baretlerimizi de tırmanışa götürmeye karar verdik. Aktekke meydanında kısa bir alışveriş molasından sonra yola koyulduk. Ayrancı ilçemizde sıcak çay eşliğinde keyifli bir kahvaltı yaptık ve yolumuza hareket ettik. Çat köy sınırlarından Cocak Başına doğru yol stabilize ve çamurdu. Su birikintilerinin arasından kıvrıla kıvrıla Cocak deresine kadar gidecektik.  Yıldızın eteğine yaklaştıkça hava sertleşiyor ve bulutlar açıktan griye doğru gidiyordu. Karla karışık yağmur damlaları aracımızın silecekleri tarafından silinirken bugünün kolay bir gün olmayacağı işaretleride geliyordu. saat 10.00 gibi Cocak Dere başından Muzaffer Tezcanın ilk kez 1968 yılında gerçekleştirdiği rotadan zirveye doğru 3 saatlik bir yolumuz vardı. Yağmur ve kar dindi, sis açılıp kapanırken soğuk rüzgarda devam etti.  Adana’dan PRODOS kulübü üyeleri cocak deresi basında kısa bir selamlama ile yanımızdan geçip yukarda yörüklerin yerine doğru yol alırken biz yürümeye çoktan başlamıştık. 11 kişilik ekibimizle 3 saatlik soğuk bir tırmanışla zirveye ulaştık.  Zirveye çıkışta ve dönüşte tanıdık dağcılık arkadaşlarımzı dağda görmenin ve kucaklamanın keyfini de yaşadık. Cumhuriyeti ve emeği geçenleri tüm vatan ve bayrak sevdalılarını zirvede yad ederek inişimize geçtik. toplamda 6 saatlik bir faaliyetle yeniden Karaman a doğru yola çıktık.  Gün 29 ekim 2014 Hava : kapalı zaman zaman yağmur ve kar yağışlı. zirvede -5 derece Rota : Cocak Dere başından güney istikamette sırt rotası takiple Ekip : 1 bayan 10 erkek  Yürüyüş başlama ve bitiş saati: 10.00-16.30 Yükselinen mesafe : 2200-3180 m rüzgar: Faaliyet boyunca etkili doğu yönünde
Faaliyete katılan gönlü bizimle olan herkesi canıgönülden tebrik ediyorum.  Cumhuriyetin 91. yıldönümü kutlu olsun. Ermenekte kömür madeni kazasında yaşamını yitiren tüm madencilerimize Allahdan rahmet ve acılı ailelerimize sabır diliyorum. Milletimizin başı sağolsun. Buruk bir bayramdı.